Fotki czego nic jeszcze nie znalazlem, kable od stacyjki.wszystkie wydają sie być ok, bezpieczniki tez, pompa śmiga wzbudzona z plusa, na gazie odpala, stawiam na problem z odcieniem zaplonu zwiazanym z uwalonym alarmem właśnie sie do niedo dobieram.
Systemy asystujące w O3 w praktyce - czy warto je kupić?
Zwiń
X
-
Systemy asystujące w O3 w praktyce - czy warto je kupić?
1TAK - aktywny tempomat0%0.....NIE - aktywny tempomat0%0TAK - automatyczne parkowanie0%0.....NIE - automatyczne parkowanie0%0TAK - front assist0%0.....NIE - front assist0%0TAK - lane assist0%0.....NIE - lane assist0%0TAK - asystent świateł drogowych100,00%1.....NIE - asystent świateł drogowych0%0Tagi: Brak
-
-
Systemy asystujące w O3 w praktyce - czy warto je kupić?
W najnowszym nr tygodnika Motor jest, krótka ocena różnych asystentów jazdy wskazująca na ograniczone zastosowanie asystentów i nieprawidłowe działanie w określonych sytuacjach.
Krótko mówiąc systemy te nie są w pełni wiarygodne, a jeśli tak to po co z nich korzystać /i je kupować/.
Jakie są doświadczenia w praktyce użytkowników? Czy są to bajery czy też systemy, z których się korzysta regularnie tzn. w kolejnym aucie też by się chciało je mieć? W O3 ceny tych systemów są generalnie na akceptowalnym poziomie wobec innych marek.
Systemów jest sporo, ale wybrałem te popularne i obecne w O3. Zamieściłem też ankietę.
1. aktywny tempomat
2. automatyczne parkowanie
3. front assist
4. lane assist
5. asystent świateł drogowych
Prośba o:
1/ wypełnienie ankiety skierowanej do osób, które mają dany system w aucie, można zaznaczyć kilka systemów,
2/ ewentualny krótki komentarz do wybranego systemu.
-
-
Dla mnie badziewiem jest Lane Assist, włączyłem z ciekawości i więcej tego nie zrobię.
Zamieszczone przez mac_aaronAsystent świateł totalne badziewie, nie da się z tym jeździć - za późno zmienia.Pozdro
Komentarz
-
-
ACC - dla mnie rewelacja. Korzystam tak często jak tylko mogę, głównie na drogach poza miastem. Na autostradach i podobnych drogach jest prawie idealny.
LA - po włączeniu opcji centrowania bardzo wygodny - takie inteligentne wspomaganie kierownicy. Niestety działa tylko powyżej 60km/h (przydałoby się od 40). Dodatkowo na autostradzie za często informuje, że zaraz się wyłączy (zbyt małe ruchy kierownicą). Ale i tak poprawia wygodę.
Komentarz
-
-
ACC - rewelacja, reakcja błyskawiczna, ale w określonych sytuacjach. Zresztą jest o nich mowa w instrukcji obsługi.
LA - osobiście nie mam, ale uważam, że na nasze warunki zbędne to jest...
FA - rewelacja. Nie wiem czy dobrze rozkminiłem to coś, ale mam wrażenie, że sam dohamowuje samochodem, jak za lekko wcisnę pedał hamulca.
PA - bajer, czasami można zaszaleć i się pochwalić. Poza tym wystarczają czujniki parkowania.
Asystent świateł - bardzo fajne rozwiązanie. Działa zgodnie z założeniem producenta.Pozdrawiam.
ErNOL/Ernest
Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LeniwiecZamieszczone przez mac_aaronAsystent świateł totalne badziewie, nie da się z tym jeździć - za późno zmienia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LeniwiecDla mnie badziewiem jest Lane Assist, włączyłem z ciekawości i więcej tego nie zrobię.
Zamieszczone przez mac_aaronAsystent świateł totalne badziewie, nie da się z tym jeździć - za późno zmienia.Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez FestexxW amundsenie są te ustawienia ?
Inna sprawa, że z LA ja jestem zadowolony. Co prawda trochę głupieje, kiedy w oddali pojawiają się np. latarnie, ale ogólnie przełącza na długie chwilę po minięciu auta z przeciwka i wyłącza kiedy potrzeba.Pozdro
Komentarz
-
-
1. aktywny tempomat - super sprawa, jedyna wada to na "niemieckich autostradach" działa do 160 km/h a potem już i tak trzeba samemu kontrolować. Wnerwiające jest że hamuje szybko, ale rozpędza się do wskazanej prędkości słabo, trzeba docisnąć pedałem jak ma się z tyłu kilku niecierpliwych "frog-ów"
2. automatyczne parkowanie - użyłem 2 razy, a kupiłem bo miałem w poprzednim VW, a tu nie było kamery cofania dostępnej, Teraz na pewno wybrałbym tylko czujniki parkowania i kamerę.
3. front assist - super sprawa POLECAM - już kilka razy zadziałał, raz konkretnie uratował mnie od dzwona
4. lane assist - trudno powiedzieć, ale przy zamówieniu spróbowałem - nie zrobiło na mnie wrażenia i odpuściłem
5. asystent świateł drogowych - działa - fajna zabawka, ale bez przesadnego entuzjazmuO3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496
Komentarz
-
-
1. Aktywny tempomat - nie mam, bo mam FA. Tu się nie wypowiem, ale jak jadę na trasie to by się przydało. Tak czy siak, zwykły tempomat też jest GIT.
2. PA - też mam, użyłem parę razy, żeby sprawdzić jak to działa - wg. mnie zbędny bajer. Tak jak koledzy wspominali czujniki w zupełności wystarczą.
3. FA - również polecam, parę razy zaeragował szybciej niż ja przyhamowując lekko autem. Zauważyłem jednak, że czasami podczas wyjeżdżania z garażu podziemnego (duży kąt) potrafi się załączyć (2 razy miałem taką sytuację), a nic nie było przede mną.
4. LA - nie mam, nie wiem.
5. Asystent świateł - mam zawsze włączone, działa całkiem dobrze, ale czasami trzeba mu pomóc, bo "nie czai", że coś się szybko zbliża. Generalnie polecam.
Komentarz
-
-
To i ja dodam swoje trzy grosze
1. aktywny tempomat - Zdecydowanie polecam. na autostradach praktycznie uzywam non stop i musze poweiedziec ze ten w skodzie jest naprawde dobry. Dziala bardzo dobrze i w kolejnym samochodzie na pewno bede chcial go miec.
2. automatyczne parkowanie - nie mam - uznalem ze sam dam rade parkowac :-)
3. front assist - kolejny must have - mnie juz raz uratowal gdyby nie hamowanie FA to bym zatrzymal sie na samochodzie przede mna a dzieki FA zatrzymalem sie 10 cm przed nim. Czasem reaguje troche 'nerwowo' ale i tak jest wart swojej ceny
4. lane assist - nie mam
5. asystent świateł drogowych - mam ale nie polecam. Jak dla mnie totalny nie wypal. Nie przelacza swiatel tak jak powinien. Np jak wjezdzam w teren zabudowny gdzie sa latarnie wogole nie reaguje i zostawia dlugie walczone
Komentarz
-
-
Mam wszystkie bajerki poza PA - ile razy się mam chwalić że mam coś czego nie używam???
Wszystko pozostałe genialne - sprawdziłem w różnych warunkach ale najbardziej przemawia jak jedziesz autostradą w Niemczech, nagle jest remont i twój pas ma coś koło 2 m szerokości i co chwila meandruje... Do tego pada deszcz, jest noc i pędzisz 80 km/h jeden za drugim.
Wówczas docenisz te wspomagacze....Jeżdżę:
Octavia III, elegance, 1.4 TSI, DSG, kombi, Biel candy, amazing, KESSY, DAB, CANTON, SUNSET, Skóra naturalna + tkanina, Aktywny tempomat, Lane Asist, Driver set up, elektryczna klapa bagażnika, sportowe zawieszenie + XDS, elektryczny fotel kierowcy, podgrzewane fotele przód, gniazdo 230V i inne...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirzawale najbardziej przemawia jak jedziesz autostradą w Niemczech, nagle jest remont i twój pas ma coś koło 2 m szerokości i co chwila meandruje... Do tego pada deszcz, jest noc i pędzisz 80 km/h jeden za drugim.
Wówczas docenisz te wspomagacze....
Sorry, ale dla mnie w takich warunkach, to od myślenia o tym, jak jechać bezpiecznie jest głowa, a nie elektroniczne dodatki.
Komentarz
-
-
Chris11, obstawiam Line Assist - on Ci pomoze utrzymac pas ruchu, co na tych waskich bywa wyzwaniem... Prawie zawsze jak lewy waski, to jest oznaczony jako 2m.. Na niektorych miescisz sie bez zadnego problemu z mega zapasem, a na innych trzeba sie zdrowo napocic by sie zmiescic wyprzedzajac tira..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Zamieszczone przez mirzawale najbardziej przemawia jak jedziesz autostradą w Niemczech, nagle jest remont i twój pas ma coś koło 2 m szerokości i co chwila meandruje... Do tego pada deszcz, jest noc i pędzisz 80 km/h jeden za drugim.
Wówczas docenisz te wspomagacze....
Sorry, ale dla mnie w takich warunkach, to od myślenia o tym, jak jechać bezpiecznie jest głowa, a nie elektroniczne dodatki.
LA - daje radę i to doskonale, również na żółtych liniach: wystarczy delikatnie sterować kierownicą czując jak ona sama wskazuje ci prawidłowe położenie.
System automatycznej wycieraczki też bardzo pomaga
System aktywnego oświetlenia drogi (reflektory adaptacyjne) - też
Oczywiście nie zwalnia cię nic z obowiązku kierowania ale pomagacze ci trochę pomagają.
Możesz oczywiście nie korzystać z systemów wspomagających (po prostu je wyłączyć tak jak możesz nie być zadowolony ze wspomagania kierownicy czy wspomagania hamulców...) - Twój wybór.
Czytałem statystyki, że ilość kolizji drogowych związanych z najechaniem innego pojazdu zmniejsza się o 90% w przypadku aut wyposażonych w systemy podobne jak ACC czy podobne jak również ilość ilość zajechania drogi innemu użytkownikowi na drogach dwupasmowych czy zjechanie z drogi na pobocze czy przeciwległy pas a w związku z tym kolizje czy wypadki spadają o 70-80% w autach wyposażonych w LA.
Myślę że te statystyki nie kłamią.
Ale sam wybierasz....
[ Dodano: Pią 21 Lis, 14 20:13 ]
Zamieszczone przez krzyzakpmirzaw, z ciekawosci - jak sobie radzi wlasnie z wykrywaniem lin zoltych/bialych? Ktorymi sie prowadzi?
DO tego co jak np. nagle linia jest czesciowo oderwana i wchodzi ostrym zakosem na srodek Twojego pasa, ktory i tak ma 2,5metra, bo zwezka?
Mam wręcz wrażenie że rozróżnia kolor linii i jak są pasy białe i żółte to priorytetem są dla niego żółte (mam wrażenie bo takie doświadczenie miałem nieraz za granicą)
Oczywiście żółte pasy w Polsce w większości przypadków są tak malowane (jak w ogóle są) że system się raczej gubi i wyłącza.
Oczywiście system nie działa aż z taką siłą że przy ostrym łuku na drodze przy prędkości np. 100km/h da radę sam prowadzić samochód. Wówczas po prostu auto przekracza linię. Ale przy długim łuku, czy prędkości np 70km/h zam skręca kierownicę i utrzymuje prawidłowy pas ruchu.
Jak linia nagle się urywa lub np. pijany malarz drogowiec namalował ją po skosie system nie reaguje.
System ten reaguje nie tylko na pasy malowane farbą ale również prawidłowo wykrywa koniec asfaltu bądź krawężnik i również w tym wypadku utrzymuje zadany kierunek ruchu i bezpieczną odległość od krawędzi jezdni (oczywiście zależy to od warunków drogowych i wyraźnego kontrastu pomiędzy asfaltem a krawędzią jezdni). Co więcej, zauważyłem że nawet łączenie asfaltu na drodze pomiędzy lewym a prawym pasem ruchu też interpretuje prawidłowo.
System działa bardzo dobrze na suchej nawierzchni. Przy mokrej gorzej a w czasie deszczu i słabo namalowanych pasach czasem traci prawidłowy obraz i się wyłącza.Jeżdżę:
Octavia III, elegance, 1.4 TSI, DSG, kombi, Biel candy, amazing, KESSY, DAB, CANTON, SUNSET, Skóra naturalna + tkanina, Aktywny tempomat, Lane Asist, Driver set up, elektryczna klapa bagażnika, sportowe zawieszenie + XDS, elektryczny fotel kierowcy, podgrzewane fotele przód, gniazdo 230V i inne...
Komentarz
-
-
Aktywny tempomat ma jedną wadę - powyżej 160 km/h nie ma niczego - a mógłby działać jak zwykły. Ale i tak świetna sprawa.
Front assist niech sobie jest, coś tam robi wg własnego uznania.
Asystent świateł drogowych - wg mnie fajne, działa jak na razie dobrze.
PA - nie mam, bo widziałem na filmach, że lubi przytrzeć o krawężniki, więc dla mnie odpada.
LA - nie mam, jakoś nie jestem przekonany do tego."k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
ACC - super. CHociaż jak dla mnie zbiera się za wolno - nawet w trybie sport i minimalnym odstępie
FA - mam ACC, więc i FA jest z automatu - super działa; nawet rowerzystę wykryje, jak jedzie metr od krawężnika !
PA - sam wolę parkować
LA - OK, ale mógłby być znacznie bardziej twardy - jak dla mnie zbyt łatwo go zignorować - jeździłęm Mazdą 6, tam działą to super; raz , że jest ustawiana czułość, dwa - jest sygnał akustyczny, jak przekraczasz linię
Komentarz
-
Komentarz